top of page

Touchdown!

Fredag den 25 September, efter fyra och ett halvt år på land kom Emilie äntligen i vattnet igen! Ett ofattbart skönt steg i ett projekt som annars tycks sakna slut. Nu har hon fått sin vintertäckning men i vinter kanske jag börjar bygga inredning och sittbrunn.


För första gången på flera år får jag se hur hon ser ut på håll och jag ska erkänna att jag känner mig väldigt stolt över hur resultatet har blivit!



På flaket kunde Emilies vikt avläsas till 5,5 tom vilket är mycket mindre än jag jag trodde. Det är dels för att hon är torr nu men jag kommer garanterat behöva lasta båten mer än vad jag först trodde!



Vackra linjer!

Två bilder tagna från samma position med 1562 dagars mellanrum!


Ännu en före- och en efterbild.




Ett viktigt ögonblick när kölen träffar vattenytan!

Och nu ligger hon alltså i vattnet, lätt som en kork och ca en och en halv decimeter högre upp än vad hon ska.

För min del innebär detta att jag kommer ta ett litet uppehåll i arbetet för att fokusera mer på skolan och vila upp mig inför att bygga inredning.




bottom of page